Jak powinien wyglądać wzór briefu marketingowego
Brief marketingowy to krótki opis firmy lub produktu. Powinien być wyczerpujący, ale jednocześnie zwięzły. Podaje szczegóły dotyczące tego, co oferujesz i dlaczego jest to wyjątkowe. Brief marketingowy jest przydatny w komunikacji z zespołem oraz potencjalnymi przedsiębiorcami, inwestorami i partnerami.
Jakie powinien być wzór briefu marketingowego
Powinien być łatwy do odczytania, mieć jasną strukturę i odpowiedni poziom szczegółowości. Brief marketingowy pomoże skutecznie przekazać historię marki, ułatwiając wszystkim zaangażowanym osobom wykonywanie ich pracy. Brief marketingowy powinien zawierać:
-Opis firmy (produkt, usługi, misja)
-rynek docelowy (jaki typ klientów obsługujesz)
-Unique selling proposition (dlaczego klienci powinni wybrać twój produkt zamiast innego, podobnego)
-krajobraz konkurencyjny (jak twój produkt lub usługa różni się od innych na rynku) Brief marketingowy powinien być jednostronicowym dokumentem, który zawiera następujące elementy:
-Podsumowanie firmy, w tym jej misję i wizję.
-Szczegóły dotyczące produktu lub usługi.
Cechy briefu marketingowego ze wzorem
Może to obejmować ceny, opakowanie, rynek docelowy i kanały dystrybucji. Powinien być jasny i zwięzły. Powinien być łatwo dostępny dla wszystkich osób zaangażowanych w projekt. Szablon briefu marketingowego powinien zawierać:
-Przedstawienie firmy i jej produktów lub usług. W tej części należy wyjaśnić, kim się jest i jak działa firma.
-Opis rynku docelowego. Kim są ci ludzie? Czego oczekują od produktów/usług? Jak twój produkt zaspokaja ich potrzeby?
-Opis sposobu dystrybucji produktu. Kto będzie go sprzedawał? Gdzie będą go sprzedawać? Jakie strategie marketingowe planujesz zastosować?
Korzyści ze wzoru briefu marketingowego
Opis samego produktu. Jakie są jego cechy i korzyści? Czym różni się od innych podobnych produktów na rynku? Strategia marketingowa. Powinna ona wyjaśniać, jak planujesz promować swój produkt lub usługę, w tym możliwe kanały dystrybucji. Powinna również zawierać zarys strategii w zakresie mediów społecznościowych, jeśli jest to istotne dla biznesu. Plan finansowy powinien on zawierać opis rynku docelowego, ile kosztuje produkcja i dystrybucja produktu oraz ile spodziewasz się za niego pobierać. Analiza konkurencyjna. Powinna zawierać przegląd konkurencji, w tym jej mocnych i słabych stron. Powinna również nakreślić, w jaki sposób Twoja firma będzie się wyróżniać na tle konkurencji.